Kan noen av dere "superbloggere" gi meg en oppskrift på hvordan jeg skal organisere denne bloggen for å få den til å bli en el av oppgaven min?
Det å skrive oppgaver er for såvidt greit nok, men å få bloggen til å bli en del av oppgaven, har jeg større problemer med.
Så var det dette med etiketter - jeg skjønner ikke helt hvordan det fungerer.
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
2 kommentarer:
For å svare på det siste først: "Etiketter".
Tenk på etiketter som et samlebegrep, en form for kategorisering. De etikettene du tildeler et innlegg på bloggen, kan du senere finne igjen ved å velge å se "bare" blogginnlegg med akkurat denne etiketten.
Det betyr altså at om jeg merker innlegg med f.eks. MAYP så vil jeg om jeg velger etiketten MAYP kunne se alle blogginnlegg som er merket slik. Mao. jeg kan gruppere etter etikett. Men den store fordelen ligger i at du kan knytte flere etiketter til ett innlegg. På denne måten kan du om du ønsker det assosiere innlegg med forskjellige etiketter.
Det er ikke godt å lage noen oppskrift på dette, du må nesten prøve deg frem og finne noe som passer deg.
Nummer sorteres før bokstaver i etikett listen slik at om du merker et innlegg med tall (eks. 1.0 Overskrift)vil de sorteres numerisk på toppen av etikett listen slik du allerede har begynt å gjøre for å bygge opp en innholdsfortegnelse.
Jeg har lest innlegget ditt og forstått hva du spør om, men jeg er like "grønn" som deg på dett. Kommentaren til Runar virker grei, men jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg skal få det til. Får prøve meg litt frem kanskje ?
MVH Kåre
Legg inn en kommentar